Actueel 14-05-2019

Thema-avond 'Verduurzaming van uw woning'

Verduurzaming van woningen is erg in ontwikkeling. Woonconcept start dit jaar een eerste project in Meppel. Niet alle 3400 woningen zijn gelijk aan de beurt. Wat kunt u zelf doen? Wat kunt u eventueel van Woonconcept vragen? Wat zijn de financiŽle en praktische gevolgen voor u als huurder als Woonconcept een verduurzamingsrenovatie gaat uitvoeren?

Op deze avonden hebben een aantal sprekers vanuit huurdersperspectief belicht wat er zoal kan gebeuren rond verduurzaming van uw woning.
Daarnaast kan een verduurzamingsproject door Woonconcept aan uw woning leiden tot een hogere huur of een extra heffing (EPV) omdat uw woning heel erg energiezuinig gemaakt wordt. Wat is daarbij redelijk en waar op te letten?

Samen met u heeft de huurdersvereniging deze avonden gekeken naar de mogelijkheden en effecten van verduurzaming van uw woning. Met daarbij in het achterhoofd dat het totale traject van verduurzaming van alle woningen meer dan 20 jaar in beslag gaat nemen.

Locatie:
maandag 6 mei 'De Poele' Groen van Prinstererstraat 1a, Haveltermade
dinsdag 14 mei 'De Boerhoorn' Brandemaat 5, Oosterboer

Meer informatie over deze thema-avonden vindt u hieronder:
> Verslag thema-avond (pdf)