Actueel 06-02-2016

Woonzorgcomplex Rembrandthof bestaat 25 jaar

In het wooncentrum voor ouderen De Rembrandthof is het 25 jarig bestaan niet ongemerkt voorbij gegaan.
De actieve bewonerscommissie daar heeft deze gelegenheid aangegrepen om alle gebruikers, bijvoorbeeld de sjoelers, en andere betrokkenen, zoals Icare, uit te nodigen. Het was dan ook een druk bezochte bijeenkomst.

Woonconcept, vertegenwoordigd door huismeester Gerrie Pieters, heeft een genereuze financiŽle bijdrage geleverd om dit feest mogelijk te maken.
De bewonerscommissie die vooral getrokken wordt door de heren Reinink en Boelhouwer heeft de Huurdersvereniging Meppel gevraagd te assisteren bij de organisatie. Mw Hooft van de huurdersvereniging heeft vooral bijgedragen aan het verzorgen van de hapjes en de drankjes. Dhr. Robbe heeft gezorgd voor een passend woord tijdens de receptie.

Van de bewoners kregen dhr Bats en mw. Gigengack speciale aandacht omdat zij hier vanaf het begin wonen. Daarnaast werden ook mw Mulder en mw Reinink genoemd. Eerstgenoemde vanwege haar langdurige voorzitterschap van de bewonerscommissie, mw Reinink vanwege haar grote maar stille rol bij de bewonerscommissie.

Bewonerscommissies spelen een grote rol in de leefbaarheid van een aantal flats en woonvormen zoals de Rembrandthof, aldus voorzitter Robbe van de huurdersvereniging. Een voorbeeld van de verbondenheid van bewonerscommissies was de aanwezigheid van de commissie van Buitenhaven. Het voortbestaan van dergelijke commissies is belangrijk. De Huurdersvereniging Meppel gaat daarom in gesprek met de commissie van de Rembrandthof, deze dreigt namelijk door vergrijzing te verdwijnen. Belangrijk speerpunt voor de Huurdersvereniging wordt het opzetten en in stand houden van bewonerscommissies in Meppel, aldus Robbe.

Ten slotte bedankte dhr Reinink de huurdersvereniging, waarna De Rembrandthof zich ging opmaken voor een gezellig gezamenlijk eten dat verzorgd werd door restaurant de Tipbrug.

Omhoog