Actueel 08-12-2015

Nieuwe directeur Woonconcept

Nicole Peeters is benoemd tot directeur-bestuurder van Woonconcept. Zij volgt 25 januari 2016 interim-directeur Jacques Thielen op. Nicole Peeters is nu werkzaam als Directeur Vastgoed bij Staedion, een woningcorporatie in Den Haag.

Nicole Peeters is 40 jaar en daarmee één van de jongste corporatiedirecteuren. Ze woont in Deventer.

Peeters heeft eerder ruim 10 jaar gewerkt bij ING-Vastgoedontwikkeling. Sinds vijf jaar heeft zij bij Staedion zowel vastgoedbeheer als de verhuur- en verkoopteams onder haar hoede.

De voorzitter van de Raad van Commissarissen van de corporatie is zeer verheugd over haar benoeming. "Na positieve kennismakingsgesprekken met de Commissarissen en medewerkers van Woonconcept, hebben wij haar vol vertrouwen bij het ministerie aangedragen voor toetsing van haar benoeming", aldus Van der Zwaag.

Toetsing
Met de invoering van de nieuwe Woningwet zijn regels voor de aanstelling van nieuwe directeuren en commissarissen strenger. Van der Zwaag: "Ze heeft de toetsing van haar benoeming door het ministerie succesvol doorstaan, zoals wij ook hadden verwacht."

Reorganisatie
De benoeming van Peeters is een belangrijke mijlpaal aan het eind van een reorganisatietraject van Woonconcept. Vanaf 2014 is onder andere gewerkt aan een versmalling van de topstructuur die nu definitief staat. De leiding van Woonconcept is nu in handen van één directeur en twee managers.

Woonconcept ontwikkelt volgens Van der Zwaag door. "We hebben een belangrijke stap gezet in het toekomstbestendiger maken van onze organisatie. We zijn financieel stabiel en kijken, ook door de komst van Nicole Peeters, met veel vertrouwen vooruit", aldus Van der Zwaag.

Omhoog